Thursday, October 5, 2017

Tanda awal kehamilan anak ke-3

Assalamualaikum w.b.t.. =)

Hello sweet + sour! dah lama xjenguk sini. maklum la, tuan tanah bajet bz la kononnya! haha rnie mood nak berbelog kembali bertamu lagi setelah berbulan bulan menyepi hihi al-kisahnya bermula 3 bulan yang lepas, time tu adam maliki baru berumur 1 tahun 6 bulan. gue kira mungkin dah tiba masanya untuk kami laki bini nie kasi adik kat dia dan adam mikail. kalo ada rezeki dapat gegirl, alhamdulillah sangat2. kalo dapat boboi lagi, kitorang ok je, mungkin itu yang terbaik untuk kami.

Ceriteranya bermula pada 30/9 yang lepas, memandangkan gue dah delay period selama 2 hari, gue pon cecepat p cari upt kat guardian. orang cakap, waktu yang tepat untuk buat upt adalah pada waktu pagi. tapi memandangkan hari tu dari pagi sampai ke malam gue pergi berjimba, sampai aje kat umah tengah2 malam tu, dan2 tu jugak  gue buat upt, xmenyempat la katakan haha

day 32

Keluar je result upt nie, gue jadi confused. hish, negatif ke positif nie? sekali tengok macam 2 line, dua kali tengok macam ada xde je line tu. bila tunjuk kat c eraziwan, boleh pulak dia cakap dia nampak 1 line aje. adoi, terus xjadi nak excited. bila gue wassap je gambar upt nie kat senior opis, dia pon cakap nampak 2 line. haa sudah, xpasal2 malam tu gue tido2 ayam je sebab susah hati..haha

day 35

Memandangkan gue dah delay period selama 5 hari, pagi tu gue terus decided untuk buat upt di klinik berdekatan area rumah. sebab kalo betul positif, boleh la terus ambik vitamin untuk baby, elok sangat la makan vitamin awal2 kan. kalo negatif pulak, apa boleh buat, cuba lagi jela jawabnya..haha berikut merupakan beberapa tanda2 awal yang gue alami sebelum buat upt nie :-

1. teringin nak makan jeruk dan buah2 masam sampai kecur air liur
2. perut kelihatan buncit memanjang
3. selera makan jadi besar a.k.a makan banyak
4. terjaga tengah2 malam sebab nak terkucil
5. lambat datang bulan

2 comments:

Ann Ishak said...

inshaAllah, ada rezeki tu :D

Mizz ErMa said...

@Ann Ishak alhamdulillah walaupun rezeki tu sekejap je..=)