Sunday, May 3, 2015

Apa itu zumba?

Assalamualaikum w.b.t.. =')

Semalam mikail nie beria ajak gue p temankan mak ngah dia berzumba kat fitness first, the curve.. Memandangkan tempoh zumba tu hanya satu jam, so gue on kan aje plan c mikail tu tanpa bapak mikail disisi.. Nasib baek jugak adik bongsu gue tu x jadi ikut akak berzumba.. Boleh la dia tengok2 kan mikail sekali..hihi

Sementara tunggu akak gue berzumba selama satu jam tu, kitorang p la pusing2 dalam the curve dulu.. Orang pon xsesak sangat, itu yang mikail seronok sangat kot.. Dk berlari la, menjerit la, alahai anak.. Ibu pon xlarat nak kira dah berapa kali adik jatuh tapi tetap bangun dan sambung berlari.. Kuat betul semangat anak teruna ibu nie..

Memandangkan ibu dan paksu dah x larat nak kejar c mikail nie, kitorang pon decided nak lepak2 je kat kawasan lapang yang ada air pancut tu.. Alahai anak, sakan sungguh dk main air pancut tu.. Ibu xtahu pulak yang anak ibu nie suka main air pancut.. Biasa kat bilik mandi tu kemain lagi xsuka mandi dengan pili hujan.. Haa, pe citer tu?

Xpe la, oleh sebab esok ayah x keje, ibu dah pakat dengan ayah nak buat surprise untuk adik.. Jeng3, kita pakat2 wait n see je menjadi x surprise kitorang tu nanti ek..hihi oh ya, malam tadi pulak, akak gue ada cakap nanti kat area umah diorang akan buat kelas zumba berbayar per entry rm10 kalau xsilap gue kat bandar tasik permaisuri tu..

So, gue pon tanya la dia, apa benda zumba tu? Sama dengan poco2 ke? So dia pon jawab la zumba tu sejenis exercise yang terdiri daripada tarian dan yang seangkatan dengannya.. Wah, teruja pulak gue dengar.. Gue dah la keras macam kayu, ada hati nak menari2 bagai..hihihi yang paling x tahannya, boleh pulak gue cakap dengan akak nanti gue pon nak join sekali? Hahaha kelakar betul..

Nota kaki : 1st time up entry guna mobile, adoi..leceh jugak ek nak letak gambar..

No comments: