Thursday, August 30, 2012

Ceritera Majlis Akad Nikah - 22 Ogos 2012

Alhamdulillah..syukur ke hadrat mu Ya Allah..dengan sekali lafaz, gue akhirnya sah menjadi milik sang suami yang diberi nama mohd eraziwan bin ab razab..semoga ikatan perkahwinan yang baru aje terjalin beberapa hari yang lepas ini akan selalu diberkati Ilahi dan berkekalan hingga ke akhir hayat..Amin ya rabbal alamin..=')

Malam sebelum akad nikah, gue tak rasa pape pon..cool n steady jer walaupun masa tu sang suami kemaen lagi cakap dia da stat berdebar2 nak berdepan dengan tok kadi..hehehe pagi esoknya pulak, sempat lagi kitorang kua p cari kek hantaran kat kbmall n tesco..sampai aje kat umah, bridal tengah pasang pelamin + hias2 bilik pengantin..

Petang tu pulak, gue xtau nak buat ape..rasa macam lambat aje masa nih berlalu..nak p tolong2 kat dapo, jiran2 + sedara mara da ramai yang tolong..last2 gue p aje tido..hehe sebelum tido, sempat lagi kunci alarm takut x tersedar pulak nak bangun bersiap untuk majlis akad nikah lepas isyak nanti..teruk betul c emma chan nih kan? hahaha

Sepatutnya, gue kena p masjid lepas maghrib lagi sebab tok kadi cakap, lepas solat isyak nanti, dia nak nikahkan terus kitorang nih..tapi tu lah, kita hanya merancang..hehehe boleh pulak gue terlambat sampai kat masjid..sampai2 aje, masjid da penuh dengan sedara mara belah pengantin lelaki dan perempuan, tok kadi pon da get ready nak nikahkan kami..hihihi =P

Perasaan selepas bergelar isteri orang? hm..gue tak dapat nak luahkan dengan kata2..disaat saksi2 cakap sah, ya allah..hanya tuhan je yang tahu perasaan gue masa tuh..terasa sebak sangat2..air mata pun hampir2 nak menitis..nasib baek gue sempat cover..kalo tak? hm, lu pk lah sendiri..hehehe tapi tu lah, gue pon xtau itu air mata apa..air mata kegembiraan mungkin? >..<

So, tanpa membuang masa lagi, moh kita pakat2 layan gambar2 yang diambil sepanjang berlangsungnya majlis akad nikah gue tu..majlis yang menjadi kenangan yang paling indah dalam kamus hidup kami berdua..akhir kata, doakan agar perkahwinan kami ini akan terus berkekalan dan berbahagia hingga ke akhirnya..Insyaallah..

sempat lagi posing taem tok kadi dk bagi mukadimah kat depan tu..ish3, =P

tengah kusyuk dengar mukadimah dari tok kadi..=')

 ape lah agaknya perasaan sang suami taem nih ek? hehehe

alhamdulillah, sekali lafaz aje sang suami ku ini..hik3,

terima kasih ya tuhan diatas kurniaan-Mu ini..

sebak, sedih, hiba, terharu, gembira, pendek kata, macam2 ada taem nih..T^T

we're married! =D hahaha

1st taem posing kat dalam masjid..hihi

ada gaya malu2 miow tak taem nih? hahaha =3

amboi, kemaen lagi duduk jaoh2..cover ke ape nie? huhuhu =.='


29 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

Tahniah dan selamat menjadi isteri orang.....

ririn aieza said...

tahniah yer kak emma....eh..puan emma...wish u bahagia hingga ke syurga..amin..=)

♥ sitifarhana ♥ said...

tahniah sis...dah jadi isteri org...slmt menempuh dunia baru :)

cantik dan sepadan sangat kamu bdua :)

adda siempre said...

comel mnolek maa kito kawen...pewiiittt..tahniah maa

shera haifa said...

tahniah..selamat dah semuanya..:)

chemay said...

tahniahhhh~
semoga cepat dapat babyyy
hihi
:P

LelakiSemalam said...

syukur alhamdullilah...selamat sudah!

Izara4eva™ said...

wah alhamdulillah sume da selamat kan.. tahniah ye :)

Izara4eva™ said...

eh ni masjid ktne eh ? mcm kenal.. hikhik

RealNS said...

tahniah sis :) semoga perkahwinan ini diberkati Allah dan berkekalan hingga ke syurga :)

wahh , lepas ni takde Mizz Erma dah , Mrs Erma :D

Pondok Usang said...

syukur segalanya berjalan lancar.. selamat pengantin baru dik.. =)

Mishter Izwän said...

whow. sweet nye akak :)
pape pun selamat pengantin baru ye kak. . smoga berkekalan . .

ღ yATz~ said...

hahha..lawak la emma neh!
btw cantik sangat!:)

Mya said...

tahniah! awk nampak cantik! :D

Mizz ErMa said...

henrietta : thanks k.rietta..alhamdulillah, selamat sudah..hehe

Mizz ErMa said...

ririn : amin..thanks dear..hihi

Mizz ErMa said...

sitifarhana : alhamdulillah, thanks farhana..

Mizz ErMa said...

adda : thanks daa..insyaallah, esok2 mu plop..hehe

Mizz ErMa said...

shera : thanks shera..alhamdulillah, sumenya da selamat..hehe

Mizz ErMa said...

chemay : thanks..tang baby tu, 0ps..hahaha

Mizz ErMa said...

lelaki semalam : alhamdulillah..

Mizz ErMa said...

izara : alhamdulillah, dipermudahkan urusan oleh-Nya..nie kat masjid kijang kalo xsilap..hehe

Mizz ErMa said...

RealNS : hehe..thanks dear, amin ya rabbal alamin..tang mizz @ mrs tu, mana2 pon boleh..hihi

Mizz ErMa said...

pondok usang : alhamdulillah, syukur..thanks bro..=)

Mizz ErMa said...

mishter izwan : thanks dik..insyaallah, amin..=)

Mizz ErMa said...

yatz : ala, sy mekap simple2 aje taem nih..hehe thanks tau..hihi

Mizz ErMa said...

mya : hehe, thanks mya..=P

MaYa MustWany said...

cntik baju nikah ni

Mizz ErMa said...

mas : cantik ke? hm, ok la..hehe =)