Saturday, September 22, 2012

Sebulan Sudah..=')

Alhamdulillah..syukur ke hadrat Ilahi..pejam celik pejam celik, da sebulan rupanya kitorang mendirikan rumah tangga..cepat betul masa nih berlalu kan, sedar x sedar, da sebulan c eraziwan nih menjadi kekasih halal gue..tetiba aje teringat lagu wali band yang bertajuk 'kekasih halal'.. boleh macam tu? hehehe

Pengalaman gue sepanjang sebulan bergelar isteri orang? hm, bak kata astro, macam2 ada..so, suka gue kongsikan disini beberapa tips yang gue kira amat berguna untuk diri gue sendiri dan juga untuk bride-to-be yang bakal mendirikan rumah tangga tak lama lagi..semoga tips ini akan dapat membukakan lagi mata hati kita2 nih..hik3,

1. Perbaiki diri sendiri;
ini yang paling penting dan yang paling susah bagi gue..hm,

2. Banyakkan bersabar dengan perangai pasangan;
rambut sama hitam tapi hati laen2..so? lu fikirlah sendiri..=)

3. Amalkan sikap saling bertolak ansur;
kadang2 kita tak payah la nak selfish sangat kan..betul x? hihi

4. Bersikap romantik;
yang nih pulak bergantung pada masa dan keaadaan kot? hehehe

5. Jangan garang2;
err, err, hehehe..

6. Susun jadual waktu;
jadual waktu nih membolehkan gue membahagikan masa dengan sebaik2nya..=')

7. Rajin memasak.
tak pandai xpe, janji rajin..(macam gue) =P

22-Ogos-2012


27 comments:

hnahdy said...

:) seronoknya... blog ni banyak simpan kenangan kan. dari sebelum kawin sampailah dah kawin... ke anak cucu nanti kalau anak-anak dah besar. bleh baca blog ibu dia :)

adda siempre said...

suka dengan ayat ni " xpandai msak xper..janji rajin".hehe!! ak tau...maa kite rajin sokmo.hehe:)

emy zulaiha said...

syoknyee....sebulan dah emma kawen. cpt je mase berlalu kan :)

HeNRieTTa JoSe said...

Tahniah....dh sebulan dh....miga bahagia berkekalan....

zOeY zAu YaH said...

alhamdulilah..smoga kekal sampai bila2..

Ann Ishak said...

bagus2 adek ahkak ni...semoga bahagia selalu walau apa situasi pun jua.

Mishter Izwän said...

sebulan sudah bersama, cepat tul mse berlalu . . semoga terus bahagia . .

Mya said...

amboi dah share tips! thanks share dan semoga awk bahgia selalu inshaallah :D

Hasrina said...

alhamdullillah

♥ sitifarhana ♥ said...

pheewit phewittt...hopefuly dari sebulan ni,akan kekal smmmmpi bila2...aminnn

Mizz ErMa said...

hnahdy : ha ah kan, hehe insyaallah..

Mizz ErMa said...

adda : tau xpe..bab lau xpndai leh blaja, klu mls xleh nk wat gpo dh..hik3,

Mizz ErMa said...

emy : itu ler pasal..pejam celik pejam celik, da sebulan rupanya..hehe

Mizz ErMa said...

henrietta : insyaallah, amin..thanks k.rietta..hehe

Mizz ErMa said...

cik zoey : alhamdulillah, amin..thanks cik zoey..hehe

Mizz ErMa said...

ann : insyaallah kak..hehe amin..

Mizz ErMa said...

mishter izwan : ha ah, kan..cepat tol masa nih berlalu..hehe amin, thanks..

Mizz ErMa said...

mya : hehe..sharing tu kan is caring? hihihi

Mizz ErMa said...

hasrina : alhamdulillah..hehe

Mizz ErMa said...

sitifarhana : insyaallah..amin, hehehe

ιfαh♥ said...

lama xmlawat sini.tahniah akak :)

Nur Husna Mohamad Jamil said...

tahniah... moga kekal sepanjang hayat...
jom follow blog saye plak http://ciknunaspecky.blogspot.com/
:)

sal ya said...

selamat pengantin baru dan selamat belajar jadi isteri.

Mizz ErMa said...

ifah : itu ler pasal..hehe thanks dear..

Mizz ErMa said...

husna : insyaallah, amin..thanks awk..=)

Mizz ErMa said...

sal ya : insyaallah..thanks sis..=)

Zila Zainal said...

segaknya gambar ;))

C.L.I.C.K.2