Thursday, October 11, 2012

Retak Seribu..Hm,

Sadis betul tajuk entry gue kali nih..mau xsadis, dua tiga hari yang lepas, teko + jug kaca umah gue telah retak + pecah dengan jayanya selama 2 hari berturut2..sedih bukan? sob, sob, memula c teko tu yang buat hal..ada ke patut taem gue dk bancuh air teh lipton untuk dihidangkan kepada tetamu a.k.a akak2 gue, tetiba aje c teko tuh boleh retak terbelah dua?

Tak pasal2 malam tu kaki2 gue tidur berselimutkan ubat gigi yang bertindak sebagai ubat penahan sakit akibat terkena limpahan air teh lipton yang kemaen lagi panas tu..malang tak berbau betul malam tu..>..< nasib baek ler kaki2 gue nih xsempat melecur..kalau x, xpasal2 kena m.c sebab kaki melecur kena air panas..buat malu aje sama budak2 ofiz..hihihi =P

sekadar gambar hiasan..

Esoknya pulak, taem gue tengah siapkan hidangan makan malam, entah macam mana c jug gue tuh boleh pecah..xkan la sebab terlanggar sikit dengan tudung periuk tu pon boleh pecah kan..'berkualiti' betul lah hadiah2 yang gue dapat taem wedding gue ritu..siapalah agaknya yang kemaen lagi 'baek hati' belikan kitorang barangan kaca yang 'berkualiti' macam tu..=.='

juga sebagai sekadar gambar hiasan..huhuhu

So, moral of da story is? sila jangan beli barangan kaca yang tidak berkualiti a.k.a barangan murah okeh..kalau xde bajet sangat nak beli hadiah yang mahal2, cukuplah sekadar membeli barangan bukan kaca yang tidak menyusah + menyakitkan seperti album, jam dinding, frame gambar dan lain2..oh ya, ini juga sebagai peringatan untuk diri gue sendiri jugak..huhuhu


18 comments:

Zila Zainal said...

lahhh siannya.. tak pasal2 pengantin baru kaki melecur hik hik.. sabar ye

Hasrina said...

waduhhh giler

LelakiSemalam said...

dugaaannn!

Tihara said...

haah kesian kat ema,tapi kesian juga kat meke takde bajet nak bli hadiah :)

CekbOlat-bOlat said...

sadiss tuh . sayangla . walaupun x berkualiti kan

-meeSUPERGIRL- said...

haha ubat gigi ubat terbaik! beli yg mahal lah baru berkualiti .. kalau nak yg berkualiti tp murah, buat sndri . kan3 . haha

Mizz ErMa said...

zila : hihihi itu ler pasal..teruk betul~

Mizz ErMa said...

hasrina : apa yg gila tu??

Mizz ErMa said...

lelaki semalam : cubaan..huhuhu

Mizz ErMa said...

tihara : itu ler pasal..kemaen lg byk benda yg boleh dibeli, barangan kaca jgk yang dibelinya..

Mizz ErMa said...

cekbolat : syg la jgk sbb teko tu cantik..jug tu pulak kiut..hihi

Mizz ErMa said...

mee : itu lah, sume barangan kaca mmg kena beli sendiri, yg org bagi xleh nak pakai dah..huhu

dear yayah said...

err, sy x bg adiah kat sis.. hu hu hu.. btol la, lain kali bg kain tuala ke, meja makan ke.. br best.. he he he

Mizz ErMa said...

yayah : tau xpe..sejadah ke kan, byk lg benda laen yg berguna..hihi

sal ya said...

sabar je la.

♥ sitifarhana ♥ said...

betul..kalau bab2 barang kaca ni,biarlah yang berkualiti..biar mahal,asal tak bahayakan diri..

Mizz ErMa said...

sal ya : tau xpe..kesian betul~ hihi

Mizz ErMa said...

farhana : itu ler pasal..pengajaran kpd dri sendri..hihi