Saturday, June 22, 2013

Our Long Journey.. ='(

Assalamualaikum w.b.t.. =')

End of may yang lepas, kami dengan excitednya telah berjaya membeli 2 flight ticket mas secara online dengan harga rm150 sahaja untuk 2 orang ke kota bharu, kelantan.. dan pada pertengahan jun pula, kami dengan kecewanya telah terlepas flight itu..sob, sob,

Macam mana boleh terlepas flight? hm..memandangkan flight kitorang pukul 7.50 pagi, so tepat jam 5 pagi, kitorang dah bangun untuk bersiap dan keluar dari rumah +- 5.30 pagi, lepas tu p parking keta kat tbs, tiba di kaunter klia transit +- pukul 6.05 pagi..

Tren sepatutnya tiba pada jam 6.10 pagi, tapi memandangkan ada makcik foreigner yang kemaen lagi slow motion taem membeli tiket, kami telah terlepas tren gara2 dk tunggu makcik foreigner tu dan terpaksa menunggu selama 30 minit lagi untuk ketibaan the next tren..

Tepat jam 6.40 pagi, kami menaiki tren dari bandar tasik selatan selama 12 minit dan tiba di putrajaya pada jam 6.52 pagi dan terpaksa menunggu selama 20 minit lagi sebab dah terlepas tren yang sepatutnya pergi ke klia pada jam 6.50 pagi gara2 kami terlambat sampai 2 minit..hmm,

Tepat jam 7.20 pagi, kami menaiki tren dari putrajaya selama 15 minit dan tiba di klia pada jam 7.35 pagi.. memandangkan lagi 15 minit flight nak berlepas, kitorang pon kemaen lagi bergegas nak p check-in..dalam hati nie da tau da, misti x sempat punya tapi at least, try jela kan..

Sampai aje kat kaunter tu, dengan selamba badaknya akak kat kaunter tu cakap yang kitorang da xboleh nak check-in sebab flight tunggu masa nak gerak je tu..eh3, kerek + eksyen betul gayanya.. menyampah mak nak..kot iye pon, cakap la elok2 skit..kitorang bukannya pakai duet dia beli tiket tu..

So, nak tak nak, dari klia tu, terpaksa la kitorang bergegas pulak ke hentian putra.. nasib baik masa tu tiket bas ada lagi..+- 9 jam jugak ler perjalanan kitorang nih.. adoi, nasib baek ler baby dalam perut nih x meragam sangat..dia tau kot apa yang mak bapak dia nih tengah lalui waktu tu..hik3,

gerak sebelum subuh, maghrib baru sampai kg..hm, sabar jelah~ T.T

7 comments:

Cik Rose said...

dugaan kan.. sabar ye.. nak buat macam mana. tu la, kita pun tak jangka benda tu nak jadi....

Tie HT said...

balik kelantan yea, sabo je la kan dengan pekeje yang sombong ni..experience akak masa gi umrah dulu..kat KLIA, Brunei, Jeddah, Madinah ok..kat Dubai, geram betul dengan pempuan kaunter tu tapi sabo je sebab ingat ujian..

adda siempre said...

lamonyo x singgah d blog maa loni....almaklumla..bz skit loni. btway comel2 bju hak mu jual tu tp syg, smua xdop saiz ak...huahuahua:)

Unknown said...

akak pun pernah tertinggal flight gara2 meleka dekat airport, tak sedar masa berlalu...sudahnya counter check in dah tutup. memang tutup mata la bila ticket melayang tanpa dapat terbang huhuhuhu

Anonymous said...

menyampah orang keje macam tuh tapi kerek je kan..cer sekeh sekali erma..hihii

are_lin@yu said...

aduss ssh jgk kn klu trtgal flight..alhamdulillah baby ok ;-)

Cho Zila said...

sabojerler yerk. nak buat camnerkan.. dugaan dariNYA.. redha... nasib baby baik ....