Monday, January 30, 2012

Kami @ Melaka + Nilai 3! =D

Alhamdulillah..seperti yang dirancang oleh kami bertiga a.k.a gue, c eraziwan dan en.azmi, ahad yang lepas2 kami selamat sampai di kediaman teman gue yang bertempat di kg. gedong lalang, melaka..hehehe jaoh tol kami berjalan kan..tujuan utama kami ke sana of coz lah sebab nak p bertentang mata dengan satu-satunya puteri  mereka (setakat nie la kan) yang bernama raja damia qasrina binti raja hapizi..(wah, terror tol gue leh ingat nama anak die!) =D

Mengikut apa yang dirancang, kitorang akan bertolak pada sebelah pagi dan akan bertolak balik pada sebelah petang n thank god, itu lah yang terjadi..hihihi yela kan, kita hanya merancang tapi tuhan yang menentukan..=) nak dijadikan cite, pepagi lagi gue sudah gigih bangun bersiap..uhh, tipulah kalo gue cakap gue xmengantuk..gue asyik menguap aje sepanjang perjalanan tau..(boleh percaya ker?) hm..boleh la kot? hahaha

haa..ini dia c emma chan yang kemaen lagi gigih memandu daripada cheras ke melaka yang jaoh nun disana..(jaoh la sangat!) keh keh keh =3

hm..kalo xsilap, perjalanan kami nih memakan masa selama 2-3 jam jugak..tapi xkesah la bape jam pon kan, janji selamat sampai sudah! hihihi

sampai aje kat destinasi yang dituju, tanpa membuang masa lagi, gue pon teruslah menerkam baby damia yang sedang tido dengan nyenyaknye itu..sampai menangis2 baby damia nih terkejut dengan kehadiran gue..alahai, kesian pulak k.emma tengok..sorry la sayang..hik3,

alahai..switnye baby damia nih..taem nih kitorang on da way nak p pasar..haa, jangan tak percaya, baby damia nih sakan bergelak ketawa taem gue aje yang meng-agah dia tau..hehehe (elleh, entah boleh percaya entah kan tidak!) amboi3, mulut tu macam xde insuran aje..

balik aje dari pasar, kitorang pon teruslah buat ape yang patut kat dapo tu..haa, menu kitorang pada hari itu ialah tom yam, telur dadar, ikan masin dan sambal belacan aje..simple2 sudah..(ada gaya nak jadi master chef malaysia tak kitorang berdua nih?) hahaha

da setel sesi masak memasak dan makan memakan, tibalah pula masanye untuk sesi susu menyusu baby damia nih pulak..=)

dan, tak dilupakan jugak dengan sesi perasan keluarga bahagia sebentar bersama c emma chan, baby damia dan c eraziwan! hahaha (hm, keluarga bahagia la sangat c emma chan oi!) =P

tepat jam 3 petang, kitorang pon angkat la kaki kan..insyaallah, kalo xde aral, len kali k.emma datang jenguk baby damia lagi yer..=) hm, masa on da way nak balik tu, en.azmi ajak kitorang singgah kat nilai 3 sat..haa, gue pon ape lagi..teruslah meng-on-kan aje plan en.azmi tu sebab gue memang da lama nak datang cuci mata kat sini..hihi

gambar penutup untuk entry kali nih ialah, merenung jaoh memikirkan masa depan..huhu tetiba aje gue teringat akan satu dialog dalam cite ombak rindu yang berbunyi, redha itu ikhlas..pasrah itu menyerah.. (uit, motif hang ialah?) entah..tepuk dada tanya selera..(boleh macam tu?) hehehe

10 comments:

EruzuLiyana said...

kami pon suke baby!! lambatnya nak ada ank sendiri!! hewhewhew *gelak gedik nak mam

Tie HT said...

best nye jln2 :)

Cik tikah said...

sweetnya korang! jeles i. haha... by the way, baby tuh sgt comel!

Zehan Ilyana said...

comelnya baby tu..:D

Unknown said...

jeles betol asyik bejalan je emma.haha en azmi siapekah gerangan?hehe :)

ehem ehem..bile lagi nie emma?

CikTeddyCorner said...

wah..dh ade gaye ibu n bapa mithali tu.huhu

Anonymous said...

Huiii...kreatifnya nama anak..qasrina...huhu..

HeNRieTTa JoSe said...

cumilnye baby.....huhuhu....nak men jugak ngan baby....

adibahrisha said...

Master chef 2 ni

miss daya said...

alolo comel nye baby ni.. hehe erma.. following u.. visit me n follow balik k.. nnt leh slalu komen2 kat sini :D