Friday, September 30, 2011

Selamat Tinggal Sayang - Dina ft Zizan

Finally, tiba juga hari ini..hari yang sering membuatkan fikiran gue berkecamuk dengan hanya memikirkannya..hari yang sering mengganggu emosi gue saban hari..hari yang seringkali gue cuba elakkan dari muncul..hari yang berkali dan berkali2 gue fikirkan sebelum membuat keputusan yang muktamad..ini lah dia, penghujung cerita antara gue dan SAJ..sob, sob T-T

Gue mula berkenalan dengan SAJ nih pada tanggal 13hb Julai 2009..masa tuh, gue bwu aje beberapa minggu tamat pengajian di polisas, kuantan..seminggu selepas abis belajar, polisas ade buat kursus UBS untuk budak2 jabatan perdagangan..memandangkan gue nih salah sorang dari budak perdagangan, terpaksalah menjoinkan diri kan..rasa cam serba xkena aje kalau gue xfollow rules c polisas nih..hehe

Habis aje kursus selama seminggu tuh, ade sorang member gue nih ajak gue p jalan2 cari keje kat rawang, area umah akak die..memula tu, gue rasa cam xberminat aje nak join sebab bwu abis belajar kan..tingin la jugak nak goyang2 kaki kat umah dulu b4 menjinakkan diri dengan dunia kerjaya nie..hehe tapi tu lah, entah macam mana gue boleh pulak p tukar fikiran..=D

Dengan berbekalkan satu beg pakaian untuk jangka masa seminggu yang gue pakai sepanjang seminggu taem kursus UBS, gue p la ke rawang dengan harapan mau mencari hasil dari titik peluh sendiri kan..terasa cam dalam drama tv pulak..beria ikut member cari keje kat ibu kota, lepas tu jumpa member yang bukan2 sampai rosak akhlak la, kejutan budaya la..uhh, serius! gue memang ade ter pk benda2 yang macam tu tahu..=P

And, alhamdulillah..bila da 2,3 ari kitorang p survey2 keje, ade la satu kilang nih nak pakai kitorang on da spot! kalo boleh, lepas aje intebiu tu, die nak gue n member gue nih stat keje terus tahu..nasib baek kitorang slow talk elok2, keesokan hari bwu kitorang nak stat keje..honestly, masa tuh gue memang takut jugak la kan nak jadi minah kilang kat situ..tapi, excited pon ade jugak..hehe

Tapi tu lah, neves nak stat keje xhilang pon lagi, tup2 abang gue call bagitau xyah ngada2 nak jadi minah kilang..kalau setakat nak keje kilang, p keje kilang kat kampung lagi baek..kalau nak keje kat bandar nih, cari keje yang elok terus..uhuk, last2 gue terpaksa padamkan niat gue nak keje kilang dengan member gue tu..keesokannya lak, gue naek ktm dari rawang ke bandar tasik selatan sensorang..wu3, hanya tuhan yang tahu macam mana takutnya gue masa tuh..T___T

Kat Bandar Sri Permaisuri nih, gue stay dengan akak gue n member2 die 2 orang..lepas tu gue mula berjinak2 dengan jobstreet.com, dan alhamdulillah, lebih kurang seminggu lepas tu, akhirnya gue diterima bekerja di SAJ nih..rasa cam epy sangat2 tahu sebab gue da tak perlu nak p intebiu berkali2 macam sesetengah orang..rasa macam diri nih bertuah sesangat..thank god..=)

Gue tak nafikan, keje kat sini memang banyak onak dan durinya..hanya mereka2 yang tabah macam gue aje yang boleh tahan keje kat sini..buktinya? ade sorang senior yang masuk seminggu dari gue, keje tak sampai sebulan, terus cabut lari..hehehe syarikat swasta kan, biasa la..keje asyik nak cepat aje..tension gue dibuatnye tahu..T-T bos pulak jenis yang tak tetap pendirian..kejap macam nie, kejap macam tu..kejap nak ini, kejap nak itu..adoi..pepaham jela..>..<

motif : happy..=)


motif : err..iklan kah?? =P

p/s : terpaksa letak watermark kat setiap pic selepas ditegur berkali2 oleh c eraziwan..T-T

p/s/s : nasib baek gambor jadi makin sedap mata memandang bila da ade watermark macam tuh..hee =P

No comments: