Wednesday, July 10, 2013

Ceritera My 6th Check-up..

Assalamualaikum w.b.t.. =')

Semalam gue n c eraziwan p monthly check-up kat klinik putrijaya lebih kurang pukul 4.45 p.m.. nasib baek sempat sampai sebab semalam doc yang incharged untuk check-up bertugas sampai pukul 5 p.m. aje..nasib baek gue call dulu before p terjah klinik dia..hehehe

Aktiviti gue untuk check-up kali nie pulak, memula doc ambik bacaan tekanan darah, lepas tu dia mintak baring untuk tekan2 perut gue..alang2 da baring tu, gue mintak la dia scan kan sekali.. alahai, aktif betul baby taem tu.. asyik bergerak aje taem doc dk scan dia..kui3,

Dah setel scan, proceed pulak dengan ujian urine n timbang berat badan.. entah nape, berat badan gue lebih kurang sama aje dengan yang last month punya berat.. xde penambahan pon, haa sudah..nasib baek doc x marah..kalo p klinik kesihatan, konfem kena marah kan? hm, entahlah..

Lepas tu, tibalah part yang paling menggerunkan gue iaitu x laen dan x bukan, injection! huk3, xtau nape..gue rasa injection kali nih lagi sakit dari yang last month punya tapi kekebasan dia kurang skit kalo nak dibandingkan dengan yang sebelum nih..adoi, musykil sat gue..

Next check-up pulak pada 2 minggu yang akan datang..kata doc, lepas 2 minggu skali, akan jadi seminggu skali pulak..hm, memandangkan gue da nak balik kg. awal ogos nie, so maybe next 2 weeks nih merupakan kali yang terakhir gue check-up kat sini kot? hm, sedihnya..boleh macam tu? hihihi

Total check-up gue untuk kali nie pulak = rm80..kalo yang last month dia charged rm42 aje..maybe sebab last month gue x scan kot..hehe berat baby di usia kandungan yang mencecah 34 weeks ++ nih pulak dalam 2.4 kg..kata doc, normal la tu..xberat n xringan sangat..kata gue pulak? haa sudah.. ;P

my bestie, merangkap photographer yang x bertauliah taem maternity shoot last week..hehehe

p/s : alhamdulillah..ramadhan yang ditunggu2 tiba lagi..salam ramadhan al-mubarak, selamat menjalani ibadah puasa ye teman2.. =')

p/s/s : Blossom Collection ada buat Mega Raya Sales sempena hari raya aidilfitri yang bakal menjelang x lama lagi..jom pakat2 p cuci mata jom..hehehe

11 comments:

Unknown said...

alololo.. comelnya perut.. teringat masa Queen pregnant kecik juga perutnya.. hehehe

safurara said...

lahaiii.rindunya baby bump.hehehe.selamat berbuka =)

Unknown said...

comel baju.. perut pun comel jugak.. :) erma mmg tak wat checkup kat klinik kerajaan eh?

HeNRieTTa JoSe said...

Maternity shoot...bestnye....rietta dh lamer xkuar shoot....sbuk sket....

adda siempre said...

slamat berpuasa kpd emma n famly..nt ryo ni ak g umh mu deh.hehe:)

Kakzakie Purvit said...

Oh... Emma kiranya nak bersalin di kampung ibu ye. Bagus jugalah ada mak yg jaga.

ajax85 said...

beruntung ada org temankan..hehe

Fifi Nadhrah said...

comelnye perut!~

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

selamat balik kampung hehehe

:: Mrs.SyahNia :: said...

alolo dear, so cute!

perut je buncit yea, bdn mantain kuruih..hihi

kira besar juga baby tu, baru 34 weeks, nanti 40 wekks mahu 3 kg

apapun moga selamat suma nya yea n selamat berpuasa ;))

are_lin@yu said...

cmelnya perut..hehe..xlma lg kan..