Saturday, October 26, 2013

review breastpump cap pureen..hihi

 Assalamualaikum w.b.t.. =')

Rnie mikail dah 2 bulan 13 hari dan alhamdulillah, dia masih lagi menyusu dan diberikan susu ibu sepenuhnya walaupun kadang2 tu dia jual mahal jugak la kalo kasi susu pakai botol kan..hehehe kesian anak teruna ibu nih..insyaallah, kalo xde aral gue memang niat nak susukan dia sampai umur 2 tahun..

Entry kali nie gue nak review pasal breastpumps yang gue guna stakat nie.. masa dalam pantang ritu, gue guna breastpump pureen yang manual aje.. so far, ok la.. xsakit pon, sedutan dia lebih kurang sama aje dengan direct bf.. sekali pam penuh la jugak satu botol yang 180ml tu..hihi

harga asal rm54.90 rasanya..tapi time gue beli ritu ada diskaun 20%..hihi

Yang x ok nya, leceh la skit time nak cuci mencuci sebab banyak part yang nak kena cuci.. ada la dalam 6 part..tang lenguh x lenguh pulak, manual kan..what do u expect.. especially time dk mengepam sambil susukan mikail.. tapi gue suka pam sambil susukan mikail sebab laju aje botol tu penuh..hihi

Bila da habis pantang, gue p beli breastpump pureen yang pakai bateri pulak.. memula guna, memang sakit skit..maybe sebab gue x biasa lagi kot nak control dia punya sedutan tu.. sekarang da terror la skit kan, dah x rasa sakit dah.. pam pon kejap aje da penuh satu botol tu..hihihi

 yang nie pulak rm133, tapi time gue beli ritu pon ada diskaun jugak 20%..=D

Tang cuci mencuci pulak, 2,3 part aje yang nak kena cuci..hihihi insyaallah, lepas2 nih gue nak beli breastpump cap rumble tuff pulak.. rumble tuff nie 3 in 1 katanya.. function dia pon lebih kurang sama aje dengan medela freestyle.. itu kata si pengguna medela & rumble tuff la..gue nie iye kan aje..hehehe

10 comments:

Unknown said...

menariknyee

Ann Ishak said...

bagus, boleh buat ilmu pengetahuan jugak ni :)

aishareoils said...

pasal breastpump pon x difikirkan lagi...banyaknye brand sampai xtahu sebenarnye yg mana satu nak beli..nak google pon kaku sebab jenama ape yg ade sebenarnye?hehe

Sha said...

Saya guna tangan jer...sebab guna pump semua tak jalan

HeNRieTTa JoSe said...

rajinnye wt koleksi Bpump...

Unknown said...

tgh mncari yang manual la....skrang juz pkai spectra 3...electrik x de b3...jd kalu travel tu rase ssh sgt....good info ni....

adda siempre said...

inilah kisah tentang ibu...hehehe

Kekzamanis said...

Ramai yang duk share pasal ni.. Ntah bila turn Mieza plak nak rasa pengalaman macam ni.. Huhu..
ZON PERMAISURI CHOMEL

Miss Volvo said...

seelok2nya menyusu sampai 2thn kan? banyak tak susu tu? heheheh

Fifi Nadhrah said...

fifi pulak kan.. mule dengan unimom mezo.. manual.. bile nak mule kerje upgrade pergi spectra 3.. second hand.. bile ufairah da setahun upgrade lagi pergi freestyle.. alhamdulillah.. slow.. pelaburan yang menguntungkan..