Tuesday, March 13, 2012

Jalan2 Cari Tut.Tut.Tut =P

Jalan2 cari tut.tut.tut? apakah dia c tut.tut.tut yang dimaksudkan itu? uhuhu..sudah gaharu cendana pula, sudah tahu bertanya pula..(eh, nie apahal pulak tetiba ber-peribahasa2 bagai nih?) err.. entah~ =.=' hehehe sabtu lepas kitorang a.k.a gue + c eraziwan off, so? lu pk lah sendiri~ hihihi akhirnya, tiba jugak hari yang gue nanti2 kan selama seminggu ini..=')

Yela, mana gue tak nantikannya kan, biasa malam2 gue kemaen lagi dk gigih menjahit veil..oleh sebab veil nikah boleh dikatakan sudah hampir siap, gue nak ler continue pulak sesi jahit menjahit untuk veil bersanding + bertandang tapi barang2 x de..haa, eksyen bukan? sume veil gue nak buat sendiri..entah macam mana la agaknya respon tetamu2 gue nanti bila tengok veil2 gue tuh..hehehe

So, macam biasa, kitorang kua umah sekitar jam 2 petang..lepas tu singgah ler jap kat kedai jahit bawah blok umah gue nih, tup2? boleh pulak akak tukang jahit tuh xde kat kedai dia sedangkan, gue da helo awal2 inform nak p hantar kaen pukul 2 p.m, hampeh tol~ uhuhu tanpa membuang masa lagi, kitorang pon teruslah menuju ke jalan tar dengan muka yang tak bape nak excited~ =P


a : ini ke muka yang tak bape nak excited yang tuan belog maksudkan tadi? ke kita yang silap baca apa yang dia tulis tadi?
b : entah lah belalang, kupu2 pon x tau..
(motif?) =P

tadaa~
ini ler dia c tut.tut.tut yang gue maksudkan tadi..hehe lace yang sepanjang 2 meter itu gue beli kat kedai muaz dengan harga rm3x.xx, kaen net yang sepanjang 1 meter itu pulak gue beli kat kedai first impression dengan harga rm1x.xx, manik2 + labuci2 tu pulak gue beli kat kedai manik dengan total harganya rm2x.xx..harga yang berpatutan bukan? bijak2..hehehe

ini pulak design yang gue jumpa kat internet taem dk survey2 design yang seswai untuk gue gayakan nanti..hehe entah sape la yang design baju kurung moden nih kan..agak2 dia marah tak kalo dia tau gue ciplak dia punya design untuk dijadikan baju bersanding tanpa mintak permisi terlebih dahulu? hm, macam mana nak mintak permisi bila kat gambar nih tak de letak watermark pape pon kan..semoga empunya design nih menghalalkan gue untuk menciplak designnya ini, amin..=')

Oh ya, petang tu nasib baek akak tukang jahit tuh ade kat kedai, so gue pon p la hantar kaen pink yang gue beli kat first impression ritu kat kedai dia..katanya, 1 julai nanti insyaallah our baju pengantin will be ready for collection..oleh sebab gue tak survey sangat bab upah upahan nih, so gue tak tau ler samada upah yang dikenakan keatas baju kitorang nih mahal ke tak kan..baju gue dia caj rm2xx.xx, baju c eraziwan pulak dia caj rm1xx.xx..


40 comments:

The Fakhirin said...

waaaa...dh ready utk kawin tu..congrats congrats..

Akue Achik said...

cantik!! ^^

Anonymous said...

waa na kawen dah ka ? untunglah !
hee . tahniah2 ! ;)

Cikpijaaa said...

Waahhh~ dah nak kawen ke sayang? Congrats ya !

Btw, shantek laa design baju tuh~ Ngee :DD

Mizz ErMa said...

faiz fakhirin : err..lebih kurang ler, hehehe thanks bro!

Mizz ErMa said...

Aku Achik : cantik kan walaupun simple aje..hehe

Mizz ErMa said...

Cik IFAH. ♥ : apa yg untung tu? hehehe btw, thanks dear..=)

Mizz ErMa said...

CiK FizA : insyaallah ler kalo xde aral melintang..hehe btw, thanks dear..tang baju tu pulak, sy pon rasa mcm tu jgk! =D

dear yayah said...

laa, ingatkan design sndri.. hehehe :) bestnye

Unknown said...

waa cntik2.. tahniah nk kawen da.. :)

follow sini.. om ke blog saya..

uyaitusaya said...

subhanallah! nmpak mcm satu lg masjid bakal terbina! barakallah..:))
moga dipermudahkan segala urusan..^^

Salwa said...

Seronoknyer nak kawin. Jeloz I.hehe. :b I tumpang gembira. Cantik kain lace tu. Tak sabar nak tengok dah siap nanti.

Anonymous said...

terus nikah n sanding erk? waaa bestnye...

Rtp Farra Arisha said...

it's nice. more prettier if the tailor add so many colorful beads or maybe some labuci hiks. congratulations in advance btw...

P/S: sis, do grab the rainbow al-quran for you now if you're interested to! ^^ who know you love that too hehe. :)

Unknown said...

walaweyh ! perkahwinan bajet . buat sndri veil . kalau kreatif boleh la kann :P

Anonymous said...

banyak lagi tak siap ke?

Sarah Mnasir said...

cantek la.. nak tgk t ceap lak msty ag cantek..:)

tahniah nak kawen da :)

HeNRieTTa JoSe said...

semua veil buat sndiri....wow...rajinnyer....

ainul.zmrs said...

huyooo dh nk kawen dah.hehe semoga bbhagiaa.cantik design baju tu:)

adda siempre said...

bilo kompom nk tune tu?hehhe

Style Me Up said...

nanti dah siap baju tu tempek lah kat blog, mesti lawa.

p/s: ok je klu nk booking grey dress tu sampai bulan depan. so sye just tulis 'telah dibooking oleh mizz erma'..ok. tq.

Zehan Ilyana said...

waa..lawa la design dia! :DD

Mizz ErMa said...

dear yayah : plan asal mmg nak design sendiri tapi entah macam mana otak jadi blank aje~ hehehe

Mizz ErMa said...

Shaznina Sofia : hee, insyaallah kalo xde aral melintang..btw, thanks dear.=)

Mizz ErMa said...

uyaitusaya : hehe..insyaallah kalo xde aral melintang..amin, thanks okeh..=)

Mizz ErMa said...

Salwa : cantik kan lace tu? hehe sy pon tak sabar jgk nak tggu veil nih siap~ =D

Mizz ErMa said...

zOeY zAu YaH : insyaallah, begitulah perancangannya, itu pon kalo xde aral melintang..hehe

Mizz ErMa said...

Rtp Farra Arisha : thanks dear~ hehe rainbow al-quran? let me think first..hehe

Mizz ErMa said...

RealNS : kreatif x kreatif belakang kira, janji hasilnya memuaskan hati c pemakai..hehehe

Mizz ErMa said...

MaYa MustWany : banyak la jugak..hehe tak pe, bak kata patah2, bia lambat asal selamat..hehehe

Mizz ErMa said...

aRa ❤ aFiq™ : cantik kan? hehe lambat tol rasa 1 julai, xsabar nak tengok baju yg da siap..btw, thanks dear..=)

Mizz ErMa said...

HeNRieTTa JoSe : tau xpe, hehehe rajin tak rajin belakang kira, janji hasilnya meng-ohsem-kan diri sendiri..hehe =P

Mizz ErMa said...

naf. : cantik kan design baju tu? sy pon rasa macam tu jgk..hehe btw, thanks dear..

Mizz ErMa said...

Style Me Up : arap2, bila da jadi baju nanti pon akan jadi cantik jugaklah macam gambar nih..hehe btw, okeh..thanks tau..hehe

Mizz ErMa said...

Teenager Housemaid : lawa kan? sekali sy tengok, hm..not bad la..tapi bila berkali2 tengok, uhh..lawa bangat design nih..hehehe

Cahaya Kebaikan ♥ said...

Tagging sis! hehe,,,

http://koxtau.blogspot.com/2012/03/segmen-lets-be-friend.html

nway,, tahniah sis! semoga bahagie! :DD

Mizz ErMa said...

LoveYou?? :) : thanks dear..btw, ala..sy xbiasa la join segmen2 nie..hehe

Juliet_iRa~" said...

rajinnya diy..heee..

nt nak tgk tau..design baju tu cantik..igtkan nk pkai nikah..:)..sanding ea..

Mizz ErMa said...

Juliet_iRa~ : lorr..baru tau ke sy nie rajin? hehehe baju nikah nk beli yg da siap aje..=)

Mira said...

wah, cantiknya. harap-harap dah siap nanti cantik mcm design tu lah kan. :)