Friday, March 16, 2012

Kenduri Kendara~

Sabtu lepas, (entah lepas yang keberapa, gue pon tak pasti sebabnya pic kenduri nih bwu aje sampai kat tangan gue pada pagi semalam..huhuhu) gue dengan rela hati walaupun pada mulanya agak malu2 untuk turut serta menemani c eraziwan dan dak2 ofiz lama gue untuk memeriahkan lagi majlis perkahwinan anak buah bos perempuan dengan adik lelaki bos lelaki di ofiz lama gue itu..kecik betul dunia nih kan? pusing sana, pusing sini, bersaudara jugak bekas bos2 gue itu..=P

Seperti biasa, setengah jam pertama dihabiskan dengan menunggu ketibaan rombongan yang tak bape nak bertauliah di perkarangan ofiz lama dengan perasaan yang sedikit terbakar gara2 kebuluran dan ketidaksabaran yang menebal, tak seperti mereka yang laen..yela, sapa tak hot kan, janji pukul 12 p.m. tapi pukul 12.30 p.m. bwu terhegeh2 nak tunjuk muka..itu pon tak reti2 nak mintak maaf ke, ape ke..huh, len kali jangan harap gue nak join diorang berkonvoi2 macam tu lagi!

Alamak, macam mana la gue boleh terlepas melepaskan perasaan amarah kat sini..adoi~ (boleh macam tu?) hahaha pape pon, sikap hipokrit itu sedikit sebanyak perlu ada dalam diri kita okeh..contohnya, macam gue ritu..depan c eraziwan, kemaen lagi dk marah2 mereka yang datang lambat nih, macam tu ke janji melayu? nasib tak caer aje taek telinga c eraziwan tuh tapi depan mereka? amboi, pijak semut pon belum tentu semut tu mati..syabas emma chan, syabas! huh,

 
tapi tak pe la kan, benda da berlalu, buat apa dikenang lagi..bak kata patah2, buang yang keruh, ambil yang jernih..huhuhu haa, ini lah dia pengantin baru kita..majlis nih diorang buat kat dewan..gue tak pegi pon tengok pengantin nih dekat2..sampai2 aje terus terkam makanan..ish3, elok sangat la tu kan..hehehe =P

bila tengok aje gambar nih, gue jadi tertanya2, apakah motif c photographer a.k.a en.azmi tatkala dia mengambil gambar ini? adakah ingin mengambil gambar pengantin, ataupun sekadar ingin mengambil gambar udang yang kelihatan sangat menggetarkan jiwa itu? (banyak la hang punya menggetarkan jiwa!) err..gue kan suka udang? hehehe =')

antara peminat2 fanatik syarifah zarina yang suatu ketika dulu pernah femes dengan lagunya yang berjudul langit ke tujuh yang ketika itu kemaen lagi hangat dk berkumandang kat corong2 radio..haa, hebat bukan penangan lagu langit ke tujuh nih?

oleh sebab perut yang tadinya kemaen lagi dk bergendang gendut tali kecapi bagai telahpun diisi dengan nasi minyak yang not bad lah jugak rasanya itu, tibalah pula masanya untuk gue berposing-posingan..hehehe (0o0o, kiranya sebab utama hang xjoin diorang berposing dengan syarifah zarina tadi, sebab hang kebulur sangat lah yer?) err..begitu ler nampaknya~ hahaha

say cheese..(kata en.azmi a.k.a c photographer yang tak bape nak bertauliah ini)
CHEESE..(kata gue + c eraziwan serentak)
ngeh ngeh ngeh =P

gelagat muda mudi masa kini..
ish3, jangan da kawen nanti, jadi queen control sudah~
(perkara yang paling ditakuti oleh c eraziwan) hehehe
pape pon, mintak dijaohkan lah yer..amin, =)

pic penutup untuk entry pada kali ini ialah,
peace no war okeh! =D
ayat penutup pulak,
tumpang gembira bila tengok member2 yang baru kawen gembira..=)



34 comments:

Salwa said...

InsyaAllah..you pun akan gembira. ;)

faiz fakhirin said...

hahaha...bila kawin, isteri kna dgr kata suami..hehe..

zati embong said...

orait 2 dik,setengah jam je lewat.hihi

hyueri kumiko1314 said...

cik emma chan n en eraziwan ni bila lgy...:))

O CIKTEDDY said...

wah..cute je sedondong.huhu (♥♥,)

pss :: esok la cik update,xde mo0d.hehe

Mizz ErMa said...

Salwa : amin..semoga kita semua akan gembira dengan kehidupan masing2..=)

Mizz ErMa said...

faiz fakhirin : err..itu la pasal..semoga dilembutkan hati ini bila tiba masanya nanti..hehe

Mizz ErMa said...

zati embong : setengah jam je? ohh tidak..sy rasa setengah jam tu da macam setengah ari tau..melampau x? hehehe

Mizz ErMa said...

hyueri kumiko1314 : insyaallah, kalo xde aral, tahun nih ler..hehehe

Mizz ErMa said...

O CIKTEDDY : ehem2..kenkononnya sehati sejiwa la tu kan..hehehe
p/s : lorr..sian ler kat blog cik teddy tu..hihi

acheeqa farhana said...

wahhhh..ad retisss lagi...hehe..

slmt pengantin baru pd pengatin..moga kekal smpi keakhirnya..awak cpt2 kawin..hehe

Juliet_iRa~" said...

hee...lepas ni ur turn plak kan..:)

udang tu menyelerakan..hee

CekbOlat-bOlat said...

haha, lepas awk pulak..

HARHARHAR XD

MaYa MustWany said...

xlama lagi erma lak kan..hihihi

Mizz ErMa said...

acheeqa farhana : siapakah retiss yg dimaksudkan itu? oh, for sure lah syarifah zarina kan..hehe kata c tuan rumah, syarifah zarina tu diorang pny jiran..

Mizz ErMa said...

Juliet_iRa~ : insyaallah ler kalo xde aral kan..hehehe

Mizz ErMa said...

CekbOlat-bOlat : itu ler pasal..hehe semoga dipermudahkan segala urusan..

Mizz ErMa said...

MaYa MustWany : macam tu ler nampak gayanya..itu pon kalo xde aral melintang..hehe

^_^ Zaza Nur Iman said...

wah erma...hehe..nti time erma jangan lupa jemput zaza pula..hihi ;)

H.S said...

wahh kecilnya dunia! boleh pulak bekas bos-bos jadi saudara ye.

pada pendapat saya lah kan,photographer tu nak ambil gambar udang .haha

saya pun gila udang jugak! my fav :D

emy zulaiha said...

suatu hari nnt turn emma plak kan :) sedang menghitung hari nmpknye :)

zOeY zAu YaH said...

sape tak panas kan? haha..pasnih giliran kamu brdua lak..smoga kekal ye..hehe..

Shaznina Sofia said...

smlm baru jea balik dari rumah org kawen..
wah ada sharifah zarina la.. langit ketujuh tu.. heee~

HeNRieTTa JoSe said...

tahniah buat pengantin....cantek gak cucuk udang kat nenas cam gitu....kretip....bleh try nanti....

mirmashi94 said...

comelnya sepadan warna baju . hehe . x sabar nak tengok gambak kawin cik ema . XD

EruzuLiyana said...

tgk orang kawin terus rasa nak kawin jugak, calon je xda, haishhhh mandi bunga sattttt. haha

Mizz ErMa said...

^_^ Zaza Nur Iman : insyaallah kalo xde aral..kang kalo da jemput, jangan x datang pulak..hehe

Mizz ErMa said...

H.S : kecik je kan? pusing sana pusing sini, bersaudara jgk diorang..kui3, ha ah, sy pon rasa c photographer tuh fokus kat udang aje..kesian pengantin, hik3

Mizz ErMa said...

emy zulaiha : hehehe..itu la pasal, excited ade, neves pon ade nih..=P

Mizz ErMa said...

zOeY zAu YaH : amin dan insyaallah kalo xde aral..hehe cik zoey pulak bila lagi? =P

Mizz ErMa said...

Shaznina Sofia : itu la pasal..nape tu tuan rumah x mintak aje syarifah zarina tu nyanyikan satu dua lagu, meriah skit..hehe

Mizz ErMa said...

HeNRieTTa JoSe : tau xpe..kang kalo da buat nanti, xsempat photographer nak ambik gmbr, da disambar oleh pengantin..kui3,

Mizz ErMa said...

mirmashi94 : hehe..semoga dipermudahkan lah urusan nanti yer..=)

Mizz ErMa said...

EruzuLiyana : boleh percaya ke calon tak de nie, entah2 calon tu kemaen lagi keliling pinggang..hehehe =P