Thursday, May 5, 2011

1st taem dapat M.C..^^

Honestly, gue da lama sangat2 xdemam tahu..tetiba simpton2 nak demam datang satu persatu n of coz ia membuatkan gue tersangatlah kaget.. (kaget la sgt!) kui3,

Yela, sape xkaget kan..memula gue sakit tekak..bangun jer pagi tu, tetiba jer rasa perit2 tekak nih.. ingatkan, kejap jer tekak nih nak sakit..rupa2nya, sampai ke rnie lorr..(3 ari) T_T keesokannye lak, rasa xsedap badan la plak..ye la, nak sedap cam ner kalo dah sendi tu rasa sakit2 + lenguh2 kan..nak wat keje pon xsenang..huk3, (xsenang ke xlarat?) err..=.=' hihihi

Keesokannye lak, da give-up da..gue nak mintak cuti jer rnie coz xlarat jer rasa nak p ofiz.. (semalam bukan maen ag quat semangat, nak p ofiz konon) hihihi pepagi tuh, my dear offer kan diri nak anta gue p klinik kat sg.besi.. lau xsilap gue, 1st taem tuh gue p klinik coz nak mintak M.C..bukan nak sangat pon ubat die..hihihi

nih no giliran gue..konon2, 4 orang lagi a.k.a 14 min lagi..tup2 44 min n ++! hah, amik ko..

lau klinik kerajaan, rm1 jer da dapat m.c..tapi nape klinik swasta rm30++ ek..

my 1st sijil cuti sakit..perlu ker gue laminated kan jer c m.c nih? hihihi (lebih2 plak hang nih!) =P

ubat demam gue..nurse kat kaunter ubat tuh bukan maen lagi pesan, 2 biji sekali telan tau..

tup2, satu pon gue xtelan..bapak besar die punya ubat!

nie lak ubat selsema gue..

walaupun kecik jer ubat die, gue still xtelan jugak coz selsema gue da makin ok..(alasan kah?) err..=.='

nih lak ubat sapu untuk sakit2 sendi..hm, lau nak dibandingkan dengan yoko2, ubat nie lagi ok kot? tapi still xleh nak lawan ngan minyak mestika lagi..

p/s : doc cakap, untuk sakit tekak, gue just berkumur jer dengan air garam..ala, gue bukan maen lagi mengharapkan ubat sakit tekak daripada ubat demam + selsema tuh..entah macam mana la rasanye berkumur dengan air garam tuh..xdapat gue nak berimagine..

p/s/s : Dear, thanks 4 everything tau..ILU~ ^^

No comments: